Speeddaten met de politie

Op 28 oktober 2013

Op voorstel van raadslid Yirka Beeckman (N-VA) besliste de politieraad tijdens haar jongste zitting om een sessie “speeddaten” te organiseren teneinde de werking van het lokale korps beter te leren doorgronden.

Yirka Beeckman: “De werking van de politiediensten is vaak veel complexer dan we ons kunnen inbeelden. Het takenpakket dat aan onze agenten wordt toebedeeld is heel divers gaande van het vaststellen van verkeersovertredingen over het begeleiden van manifestaties tot het aanpakken van zware criminaliteit. Vaak vervullen onze politieagenten daarbovenop ook nog eens de rol van bemiddelaar, aanspreekpunt en vertrouwenspersoon.”

Al die taken dienen te worden uitgevoerd binnen een strikt juridisch kader en met heel wat budgettaire beperkingen.

Yirka Beeckman: “Als lid van de politieraad vind ik het belangrijk dat wij alle aspecten van de werking van onze politie doorgronden. Door te ‘speeddaten’ met de verantwoordelijken van de verschillende politiediensten kunnen we alvast tot een boeiende wisselwerking komen.”

De politieraad bleek de suggestie van Yirka Beeckman genegen en zal het voorstel nu verder uitwerken.