N-VA voert actie op woensdagmarkt

Op 23 februari 2011

De Brakelse N-VA-afdeling voerde op woensdag 23 februari actie op de wekelijkse markt. Het ging meerbepaald om een “positieve” actie, zo verduidelijkt plaatselijk N-VA-mandataris Jan Haegeman.

Jan Haegeman: “Tijdens verkiezingscampagnes schuimen de kandidaten de ene markt na de andere af om zichzelf aan te prijzen bij de kiezers. Ze krijgen er echter al te vaak te horen van de mensen dat de ‘politiekers’ enkel buiten komen als er verkiezingen zijn. Verschillende van onze Brakelse politici staan er dan weer om bekend vooral op te duiken als er fototoestellen in de aanslag zijn. Wij willen aan de mensen alvast bewijzen dat we er ook voor hen zijn als er géén verkiezingscampagne aan de gang is en als er géén fotografen in de buurt zijn. Daarom dat we ook buiten de verkiezingsperiode geregeld eens ‘de markt doen’. “

Los van de positieve boodschap die de N-VA’ers brachten, was er toch ook aandacht voor een aantal pijnpunten. De N-VA’ers vroegen onder meer aandacht voor veilige voetpaden. Volgens Brakels N-VA’ster Yirka Beeckman blijft er – ondanks een aantal inspanningen de jongste jaren – toch nog veel werk aan de winkel inzake infrastructuur voor de zwakke weggebruiker.

Yirka Beeckman: “Mogelijk biedt de vernieuwing van het centrum soelaas. Maar er komt maar geen schot in die zaak. Inmiddels houdt men de Brakelaars al jaren voor het lapje dat hun hoge belastingen onder meer moeten dienen om de vernieuwing van het centrum te betalen. De burgemeester beweerde in 2006 nochtans dat men hem in 2012 mocht afrekenen op de vernieuwing van dat centrum. Wel, wij zullen dat zeker niet nalaten.”

Jan Haegeman: “Wij weten ook wel dat dergelijke grote projecten niet op één-twee-drie geregeld zijn. Maar de paarse coalitie moet maar eens ophouden met mensen zand in de ogen te strooien. Een ernstige timing vooropstellen en bekendmaken zou al veel meer getuigen van een gedegen beleid.”