N-VA enige winnaar in Brakel

Op 15 oktober 2012

De N-VA haalt in Brakel uit het niets 3 zetels. Dat is onverhoopt. De partij is daarmee de enige winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen. Alle andere Brakelse partijen gaan er procentueel op achteruit terwijl de N-VA met haar 15,14 procent zelfs meteen groter wordt dan de sp.a.

Lijsttrekker Jan Haegeman: “Vooraf hadden we met beide handen getekend voor twee zetels. We zijn dan ook ontzettend blij dat de teller uiteindelijk een dikke drie aanwijst. Concurrerende politici die meewarig deden over onze ‘amper’ 14 kandidaten, zingen dus best een toontje lager. Onze mensen hebben het stuk voor stuk schitterend gedaan en ik ben een enorm fiere lijsttrekker.”

Behalve Jan Haegeman mag de N-VA ook Yirka Beeckman en Lieven Bauwens afvaardigen naar de Brakelse gemeenteraad. Ze maken zich meteen op voor stevig oppositiewerk want de N-VA werd door de verliezende partijen sp.a en VLD vakkundig uit de meerderheid gehouden.

Jan Haegeman: “De VLD heeft niet eens de moeite genomen om de N-VA als winnaar van deze verkiezingen te contacteren. Ik schrik daar niet van, tenslotte heeft hun lijsttrekker ook op nationaal vlak al bewezen niet meteen wakker te liggen van enige democratische legitimiteit. De manier waarop de sp.a de Brakelaars voor wat zilverlingen heeft overgeleverd aan de VLD stemt mij daarentegen veel bitterder. Het hoe en waarom daarvan zal wellicht voor altijd in het duister blijven. Als N-VA’ers zijn wij alleszins trots dat wij vandaag wél nog zonder schaamte in de spiegel kunnen kijken.”

De N-VA is absoluut niet bevreesd voor een oppositierol en belooft voor vuurwerk te zorgen in de gemeenteraad.

Jan Haegeman: “We gaan nu eerst nog even genieten van onze overwinning maar daarna wordt het handen uit de mouwen. We laten deze coalitie geen seconde met rust. We zullen onze kiezers waar geven voor hun geld en zorgen voor een oppositie met het N-VA-kwaliteitslabel: scherp, vurig maar inhoudelijk onderbouwd. En als het kan, verzorgen we ook nog even de show. We hebben er zin in!”