N-VA Brakel paraat voor gemeenteraadsverkiezingen

Op 29 november 2005

Intussen minder dan een jaar verwijderd van de gemeenteraadsverkiezingen, maakt de N-VA zich klaar om ook in Brakel de handschoen op te nemen. Onze partij heeft de vaste ambitie om op 8 oktober 2006 het paarse wanbeleid in onze gemeente een halt toe te roepen.

De N-VA werkte daartoe een lijvig programma uit, specifiek voor Brakel. Gespreid over ongeveer 40 bladzijden schuiven we talloze ideeën en visies vooruit waarmee we onze gemeente nieuw leven willen inblazen. Het programma heet dan ook toepasselijk ‘Leven in Brakel’! Nadat De Croo en zijn vazallen door een politiek van hyperindividualisme en egocentrisme het Brakelse gemeenschapsleven vakkundig vermoordden, willen wij werken aan de heropstanding van de Brakelse samen-leving. Wij willen dat Brakelaars elkaar weer kunnen ontmoeten, fier kunnen zijn op hun gemeente, gelukkig zijn in hun gemeente. Brakel werd de laatste jaren stilaan een spookgemeente die door de inwoners enkel nog wordt gebruikt als slaapplaats na de dagtaak. Werken, inkopen doen, uitgaan, … doen de Brakelaars nauwelijks nog in de eigen gemeente.

De N-VA wil daar verandering in brengen en schuift daarom volgende kernpunten vooruit:

• Zuurstof voor het verenigings- en cultuurleven;
  • Stimulansen voor de plaatselijke middenstand en horeca;
  • Verdere uitbouw van onze toeristische troeven door symbiose van toerisme, milieu en cultuur;
  • Een rationeel mobiliteitsbeleid;
  • Oprechte betrokkenheid van de Brakelse politici: gemeenteraadsleden, schepenen en een burgemeester die écht willen léven in Brakel en niet zomaar links en rechts wat handen gaan drukken ter meerdere eer en glorie van zichzelf.

U vindt het volledige programma als bijlage bij dit bericht.