Lieven Bauwens kandidaat bij de komende verkiezingen

Op 12 maart 2014

Brakels gemeenteraadslid en oud-volksvertegenwoordiger Lieven Bauwens neemt voor de N-VA deel aan de komende verkiezingen van 25 mei. De bekende huisarts op rust dingt naar de gunst van de kiezer als lijstduwer bij de opvolgers voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers.

Lieven Bauwens: “Vlaanderen heeft op 25 mei een afspraak met de geschiedenis. De stem van de Vlamingen zal die dag bepalend zijn voor onze toekomst. Wenden we onze blik verder naar het zuiden en volgen we de weg van Frankrijk, Italië, Griekenland,… of richten we ons eerder naar het noordelijke model? Kiezen we voor het PS-model of het N-VA-model? De Brakelse N-VA wil graag zijn steentje bijdragen om de Vlamingen te geven wat ze verdienen: respect voor wie werkt, spaart en onderneemt. Als absolute lijstduwer wil ik dan zoveel mogelijk Brakelaars en streekgenoten overtuigen om te stemmen voor vooruitgang, voor verandering, voor de N-VA.”

Als lijstduwer bij de opvolgers heeft Lieven Bauwens een erg zichtbare plaats. De concurrentie in Brakel is niettemin groot: zowat alle partijen schuiven één of meerdere kandidaten naar voor. Bauwens maakt echter graag de borst nat.

Lieven Bauwens: “De Brakelaars en bij uitbreiding alle Vlamingen hebben de voorbije jaren kunnen vaststellen hoe oprecht de traditionele partijen zijn. Reeds twee opeenvolgende regeringen zónder Vlaamse meerderheid, dat is een regelrechte schande. Meer nog: dat is de Vlamingen gewoon uitlachen in het gezicht. Het resultaat: belastingverhoging op belastingverhoging, bedrijven die wegtrekken, werkloosheid die piekt en begroting na begroting in het rood. De N-VA is de enige garantie, de énige, dat zoiets niet opnieuw gebeurt.

Met z’n 72 jaar is Lieven Bauwens nog steeds bijzonder kwiek en één van de meest actieve leden in de Brakelse gemeenteraad. Hij kijkt dan ook bijzonder uit naar de campagne.

Lieven Bauwens: “De komende maanden worden heel intens maar ook heel boeiend. Ik kijk er naar uit om – samen met mijn afdeling en de andere kandidaten – stevig campagne te voeren.