Jan Haegeman kandidaat parlementsverkiezingen

Op 25 april 2007

Brakels N-VA-voorman Jan Haegeman zal op 10 juni e.k. deelnemen aan de federale parlementsverkiezingen op de CD&V/N-VA-kamerlijst voor Oost-Vlaanderen. Vanop de 8ste opvolgersplaats zal hij de Brakelse kleuren met overtuiging verdedigen en actief de CD&V/N-VA-campagne ondersteunen.

Jan Haegeman beseft dat een 8ste opvolgersplaats niet meteen uitzicht biedt op een zitje in het parlement maar beschouwt zijn kandidatuur als een eerste stap in de hertekening van het donkerblauwe landschap in Zuid-Oost-Vlaanderen. Hij wil dan ook ten volle zijn verantwoordelijkheid nemen: "Deze verkiezingen zijn te belangrijk om aan de kant te blijven staan. Enkel het kartel CD&V/N-VA kan een ernstig antwoord bieden op het paarse wanbeleid van Verhofstadt en Di Rupo. Met mijn kandidatuur wil ik alvast aantonen dat er in Zuid-Oost-Vlaanderen wel degelijk politici te vinden zijn met een frisse kijk."

"Onder Verhofstadt werden heel wat kansen verkwanseld. De paarse regering verzuimde het om dringende sociaal-economische hervormingen door te voeren en Di Rupo roept nu reeds luidkeels “non” tegen een eigen Vlaamse sociale zekerheid. De jongere generaties dreigen hiervan het slachtoffer te worden."

Jan Haegeman zetelt momenteel in Brakelse OCMW-raad voor de CD&V/N-VA-fractie. U kan zijn wedervaren volgen op de webstek www.janhaegeman.be.