Gemengde gevoelens over verkiezingsuitslag

Op 9 oktober 2006

De N-VA Brakel kijkt met gemengde gevoelens naar de verkiezingsuitslag in onze gemeente.

Vooreerst is er tevredenheid over de mooie score van de N-VA-kandidaten. N-VA-kopman Jan Haegeman (420 stemmen) haalt meer voorkeurstemmen dan de lijsttrekker van het VB, méér stemmen dan Groen!, méér stemmen dan 19 van de 23 sp.a-kandidaten en is ook in de hele streek één van de sterkste N-VA-figuren. Ook Anneleen Diependaele (243 stemmen), Alfons Herregodts (208 stemmen) en Lutgard Bauwens-Thijs (376 stemmen) halen bij hun eerste deelname een mooi resultaat. Enkel het zeer hoge aantal voorkeurstemmen van verschillende CD&V-kandidaten houdt de N-VA voorlopig weg van een gemeenteraadszetel. De N-VA wil de verkozenen van kartelpartner CD&V dan ook van harte feliciteren.

Uiteraard is de N-VA ook teleurgesteld over de uitslag van de meerderheidspartijen. De stoel van de burgemeester en zijn vazallen wankelt, maar valt niet. Voor de N-VA is dat echter het sein om er nog harder dan voorheen tegenaan te gaan.

De N-VA toont zich ook bijzonder bezorgd over de opgang van het VB in Brakel. Hun verkiezingsuitslag is een bijzonder grote smet op het blazoen van de burgemeester.

Ondanks het missen van een gemeenteraadszetel zal de N-VA in Brakel blijven ijveren voor een betere gemeente. Wij blijven het paarse (wan)bestuur op de huid zitten en knagen verder aan de poten van de burgemeestersstoel (waar toch zelden iemand opzit). Ze zijn in Brakel nog niet van ons af!